<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1243786728839062260\x26blogName\x3dMassiveBright+STARS;\x27\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://combatssbiru.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://combatssbiru.blogspot.com/\x26vt\x3d-6166087840631603739', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Muse
Specs
Tutorials
Credits
+ follow Dashboard
Mr and Mrs Whatever- Part 1 + Sinopsis
Saturday, February 119:51 PM

Sinopsis: Bila jejaka kacak berpelajaran tinggi melama Khairina Armany sebagai isteri, terjawab sudah penantian umi dan abah Armany untuk menyasikkan dia besanding dia atas pelamin. Masalahnya begini, Armany langsung tidak mengenali jejaka berkulit cerah dan berhidung mancung yang melamarnya itu. Atas desakan kedua belah keluarga, Armany dah Fahmi bersanding jua. Satu persatu soalan terjawab dan bagaimanakan Armany dah Fahmi mengharungi bahtera rumah tangga tanapa cinta?

PART 1: YOUR EYES 

"Tahniah" Armany memulakan bicara sambil menyeka air mata yang mula berkaca. Di situ, insan yang paling rapat dan pendengar setia Armany, kakaknya duduk bersanding bersama jejaka pilihanya. Tanpa sepatah kata Khayrun Nisa memeluk adiknya. Kedua-dua nya menangis teresak-esak di pelukan masing-masing. Suami Khayrun, Mukhariz Lee Abduallah cuma mampu tersenyum da memerhati.

Riuh-rendah suasana di sekitar rumah Armany. Sanak-saudara dah kenalan tidak henti-henti berkunjung ke rumah Mak Marina dah Pak Yusof sempena sambutan pernikahan puteri sulung mereka. Namun dalam susana orang ramai itu, Armany perasan ada sepasang mata yang memerhati tingkah lakunya. Untuk menenangkan fikirannya, matanya memlilau ke tetamu di situ. Semuanya melakukan hal masing-masing. Namun tiada siapa pun yang menoleh ke arahnya. Hampa, Armany kembali melakukan tugasnya.

Armany menoleh ke arah jejaka yg sedang duduk, tetapi yang menghairankan jejaka itu memandanya tanpa sebarang ekspresi mahupun sepatah kata. "Gila ke apa mamat ni? Pandang orang semacam je!" bisik hati kecil Armany. Sedar aksi Armany yang kehairanan, jejaka itu terus mengalih pandanganya. Tidak lama selepas itu datang sepasan suami isteri berumur separuh abad ke meja jejaka itu, pada agakan Armany mungkin orang tua jejaka itu.

Armany melabuhkan punggunya di atas kerusi bersebelahan jejaka itu. "Pakcik dengan makcik ni nampak macam orang atasan, hmm Dato' dan Datin kot mereka ni" ujar Armany dia dalam hati. Wanita tua itu sempat memberi senyuman kepada Armany sejurus sebelum Armany meminta diri ke mja lain. Hati Armany dihambat teka-teki

Cerita ini adalah kepunyaan Bella Jung . Aku cuma tulis dalam blog dan pemberi 30% idea.

PART 2: MET besok x)

Labels: , , , ,